Natural Sweetener

Produk : Natural Sweetener 
1 Botol x 15ml - RM40.00 3 Botol x 15ml - RM100.00 ( Auto jadi ahli )

SMS : 0139910717

Taja Pakej Sekotak RM100.00 
- RM15.00 simpan utk UMRAH dan RM25.00 dibayar Cash

APA ITU STEVIA

Stevia merupakan sejenis daun pemanis semulajadi yang  mengandungi 300 kali lebih manis dari gula biasa dan bebas kalori. Pokok Stevia berasal dari Paraguay, Amerika Latin.
Kini pokok Stevia jua mula di tanam di Malaysia seperti di Rembau Negeri Sembilan dan Rompin Pahang. Nilai komersial pokok gula ini di Malaysia mendapat sambutan yang amat positif daripada kerajaan dan masyarakat terutama sekitar Lembah Kelang. Hasil kajian dan penyelidikan daripada Global Agriculture Herbs Consultant menunjukkan wilayah pantai timur Malaysia seperti Pahang, Terengganu, Kelantan mempunyai nilai permintaan Stevia @ produk yang mengunakan ekstrak Stevia yang tertinggi bagi mengantikan gula dalam pemakanan/minuman manis mereka pada masa kini dan masa depan. Nilai positif ini berasaskan budaya masyarakat Malaysia yang sangat menggemari gula/manis dalam setiap makanan dan minuman mereka amnya.

Di Paraguay, Amerika Latin, pokok Stevia ditanam secara besar-besaran bertujuan untuk dieksport ke negara-negara yang mengunakan Stevia sebagai bahan pemanis harian di dalam makanan dan minuman mereka seperti Negara jepun, China dan Negara-negara lain yang mengamalkan hidup sihat dengan hanya menggunakanStevia sebagai pemanis.

KELEBIHAN-KELEBIHAN EKSTRAK STEVIA

  • Mengimbangi kandungan gula dalam badan
  • Meningkatkan kadar tenaga dalam tubuh badan
  • Melicinkan dan memutihkan kulit serta awet muda
  • Sebagai pemanis semula jadi sesuai untuk semua peringkat umur lelaki dan wanita
  • Membantu menurunkan kadar gula dalam darah. ( Sesuai untuk pesakit diabetis dan Hypoglycemia)
  • Membantu menurunkan tekanan darah (Untuk pesakit darah tinggi)
  • Membantu system penghadaman badan
  • Membantu mereka yang mengalami masalah Isomnia
  • Berupaya mengawal berat badan yang berlebihan(Obesiti)

Gula adalah pemanis yang diperlukan oleh setiap manusia. tetapi kesan dan keburukannya juga amat banyak jika kadar pengambilannya melebihi dari sepatutnya. Ini kerana Gula memiliki kandungan KALORI yang amat tinggi.

Tetapi ia berlainan dengan STEVIA! iaitu sejenis daun yang memiliki kemanisan semulajadi sebanyak 300 X GANDA dan kadar kalorinya amat RENDAH berbanding gula biasa.

Dan ia adalah satu-satunya Alternatif yang semestinya diperlukan oleh semua Rakyat malaysia kerana STEVIA dapat membantu dan merawat pengaliran darah yang bermasalah dalam badan kita.
" Pilihan yang bijak dan tepat adalah penentu masa depan kita "





Natural Sweetener Natural Sweetener Reviewed by KDaily on 6:54 PTG Rating: 5

Tiada ulasan:

dapatkan segera

Dikuasakan oleh Blogger.